söndag 18 september 2016

Oskar Uncut - Comeback

Förra veckan så skrev jag att jag var osäker på seriens fortsatta existens, eftersom resans mörka stunder med stor sannolikhet nått sin kulmen. Jag har tänkt en del på seriens mörka och ärliga koncept och kommit fram till att serien kommer att få fortsätta utan ambitioner om att lyfta fram det mörka. Välkommen till Oskar Uncut där oförskönad ärlighet är temat framöver, även om dagens ämne faktiskt snuddar vid totalt jävla mörker.

Under resans gång har vi blivit av med en del saker. Ett pannband, ett linslock, två kepsar, en hörlurs-silikonplupp, en handduk, ett par badbyxor och diverse träningskläder. De har sjunkit till botten av grumliga sjöar, blåst av bilens takräcke (vår torkställning) och de har även mystiskt slukats av svarta hål. Den senaste förlusten som drabbat oss är en av mina älskade Saucony Hattori-skor...

Till dig som förstår hur det känns (du är en skonörd):
Lugna dig! Jag vet att det är fruktansvärt och djupt tragiskt men det tjänar inget till att reagera så starkt som du gör nu.


Till alla er andra som inte förstår att en sko inte bara är en sko och att en Hattori-sko är en raritet av högsta klass så vill jag säga följande. Hattori är en helt fantastiskt skomodell som är väldigt eftertraktad och väldigt ovanlig eftersom den slutat produceras sedan flera år tillbaka. På något sätt lyckades jag få tag i ett par i min storlek under O-ringen. Lyckan var total.


Har du sett mig? Ring 0725061658 genast

Varje gång jag ser den sorgligt ensamma vänsterskon så påminns jag om förlusten, det gör ont. En del av mig vill slänga den kvarvarande skon och gå vidare, en annan del lever fortfarande på hoppet om att den andra skon ska dyka upp snart igen. Har du sett en ensam höger-sko (troligen någonstans på västkusten mellan Göteborg och Båstad) ring mig genast på 0725061658.

Simma lugnt, Oskar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar